یکی دیگر از معیارهای اساسی در بهینه سازی موتورهای جستجو (Seo)، Off Page Seo یا سئوی خارجی است. با بکار بردن تکنیکهای سئوی خارجی میتوان رتبه صفحات سایت را بالا برد. اما چیزی که در یادگیری این تکنیکها پیشنیاز محسوب میشود، دانستن مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با آنها است. در ادامه به بررسی مهمترین و پرکاربردترین مفاهیم و اصطلاحات رایج در Off Page Seo یا سئوی خارجی میپردازیم.
آژانس خلاقیت وبسیما
سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟
هدف از این اقدامات فراهم نمودن بهترین محتوا در کنار بهترین تجربه کاربری برای نمایش موضوع صفحه به موتورهای جستجو است. یکی از مهم ترین اصطلاحات رایج سئو که باید بدانید، بک لینک است که به تمامی لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما داده می شود اشاره می کند. ما در دوره آموزش ساخت بک لینک، به طور کامل انواع آن ها، روش های ساختن و… را برای شما بررسی کردیم. بنابراین فهمیدیم که مهم ترین بخش در سئو داخلی این است که اطمینان حاصل کنید محتوای شما باکیفیت و فوق العاده است. اما این به تنهایی کافی نیست و یکسری فاکتور مهم دیگر وجود دارند که باید رعایت شوند.
- برای اینکه استراتژی شما ثمربخش باشد، لازم است استراتژی سئو خود را به شکلی دقیق بچینید و هم به سراغ بهینهسازی داخلی و هم خارجی بروید.
- درست مانند عنوان متا، سرتیتر (یا اصطلاحا هدینگ یا تگ h1) پست شما باید کاملا واضح و حاوی عباراتی باشد که کاربر آنها را جستجو کرده است.
- شما می توانید نکات بیشتری از قوانین و روش سئو سایت های انگلیسی زبان را در دوره آموزشی سئومستر بیابید.
- نتیجهی جستجوی گوگل در کلمهی کلیدی «آشپزی ایرانی»، کلی غذای ایرانی است اما نتیجهی «آموزش آشپزی ایرانی»، فیلم آموزشی ساخت غذا را به شما نمایش میدهد.
گوگل برای فهمیدن این موضوع شروع به شمارش کلمات کلیدی در متن می کند و اگر این تعداد به اندازه استاندارد بود، تکرار می کنم به اندازه استاندارد بود، رتبه خوبی را برای آن در نظر می گیرد. هنگامی که شما کلمه کلیدی را برای صفحه خود در نظر می گیرید، گوگل باید متوجه شود که آیا محتوا نوشته شده مرتبط با کلمه کلیدی است یا خیر. شما با توجه به محتوای سایت خود باید با استفاده از ابزارهای گوناگون، متوجه شوید که کاربر شما، بیشتر چه کلماتی را در گوگل سرچ می کند. به طور کلی مبحث بهینه سازی کدها یکی از مهم ترین مباحث در آموزش سئو 0 تا 100 است. این الگوریتم ساختار کلیهی سایت هایی که در زمینهی تجارت الکترونیک فعالیت دارند را مورد بررسی قرار می دهد و آنهایی که کیفیت پایینی داشته و سایت بی ارزشی محسوب می شوند را از نتایج گوگل حذف می کند. این الگوریتم ها به طور پیوسته در حال آپدیت شدن هستند و تغییرات مختلفی در آن ها اتفاق میافتد تا کاربر در سریعترین زمان ممکن بتواند به موضوع دلخواهش برسد.
robot txt چیست؟ چه کاربردی در سئو دارد؟ ( چگونه فایل robots txt بسازیم؟ )
البته که موتورهای جستجو جزییات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی تاکنون به خوبی شناخته شده اند. برای وضوح این مسئله یک جستجوی گوگل انجام دهید، در صورتی که لینک سایت شما در صفحه اول گوگل نباشد، به این معنا است که میزان بازدیدکننده و ترافیک سایت شما پایین است. در حالی که بسیاری از سایتها در تلاش هستند تا از هر شگردی برای سئو و نزدیک شدن به صفحه اول جستجو گوگل، استفاده کنند.
چگونه محتوای سایت را سئو کنیم
منظور از سئو یوتیوب، استراتژی است که از آن می توانید جهت افزایش شانس نمایش ویدیو خود به مخاطبان استفاده کنید و اقدام به بهینه سازی کانال، ویدیو ها و تقویت رنک آنها در نتایج جستجو نمایید. سئو کلاه سیاه یکی از روشهای پرریسک سئو است که باید برای انجام آنها بسیار دقیق و درست عمل کنید، تا به هیچ عنوان به دام خزندههای گوگل نیوفتید. به طور کلی گوگل قوانین و شرایط مختلفی را برای سئو در نظر گرفته است و هر سایتی که این قوانین را رعایت نکند، از نتایج سرچ گوگل پنالتی میشود، یعنی این که دیگر مطالب سایت را نمیتوان در صفحات serp گوگل تماشا کرد. اما میتوان گفت به دلیل ریسکهای مختلفی که این روش دارد، بهتر است که به سراغ آن نروید. از جمله مهمترین کارها و تکنیکهایی که در سئو کلاه سیاه قرار میگیرد، میتوان موارد زیر را نام برد.